Products to die for.

2011-11-17 @ 18:54:00
Bara jag som har problemet att jag blir enormt och sjukt trött på en hårvårdsserie efter ett tag? Nästan så att jag inte står ut med doften, fast det egentligen luktar jättegott. Är därför en produkt-hoppar-människa. Under ett års tid har jag hunnit byta hårvårdsserie fem gånger, mest på grund av vad jag redan nämnt.

Vad som spelar in när jag byter produkter är först och främst min frisörs rekommendationer. Mitt hår är torrt, slitet, skadat, behandlat, tunt, platt, you name it. Oftast kör jag på produkter för skadat hår för att återföra fukt och glans till mitt förstörda hår.

Tänkte här lista produkterna jag använt under året med en liten kommentar sådär för att hjälpa er med samma hårproblem genom produktdjungeln.


Sebastian Penetraitt

Används i skrivande stund. Asdyrt... verkligen asdyrt. Serien om tre för tusen spänn. Har man en tusing över och känner att man vill införskaffa några av de bästa produkterna på marknaden rekommenderar jag varmt. Håret blir superrent, superåterfuktat, superlent och superglansigt. Luktar väldigt fräscht och nästan lite för gott.



L'Òreal Profesional Absolute Repair

Bra budgetalternativ i salongshyllorna. Brukar nästan alltid, i alla fall här i Karlstad, vara erbjudanden på denna serie, till mer än godkända priser. Håller vad det lovar - håret får en fuktboost, inpackningen är en av de bästa jag testat. Egen doft man (läs: jag) lätt blir trött på.


Schwarzkopf Repair Rescue

Tvättar håret rent, men lämnar det torrt och strävt, i framför allt topparna. Fungerar inte alls på mitt hår. För bästa resultat bör denna serie kompletteras med inpackning av annat märke. Känns inte lika drygt som andra frisörschampon, kvaliteten känns billigare. Luktar gott och fräscht.


Wella SP Repair

En guldklimp bland produkter! Det känns verkligen som om inpackningen går djupt in i hårstået och utför mirakel. Lämnar håret hur lent som helst. Balsamet är lika bra det. "Lagom" pris och ett plus i kanten för att det är dryga produkter. Egen men god doft.


Wella Brilliance

Schampot tvättar riktigt rent och balsamet gör håret till siden. Minus för inpackningen, den känns mer som ett balsam sett utifrån hur den lämnar håret efteråt. Balsamsprayen är ett måste, vilket märke och vilken produktserie man än kör på. Bästa jag testat! Också "lagom" pris, men inte lika drygt som den andra listade Wella-serien. Doftar absolut godast av alla listade produkter.

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0