Moooornin'.

2011-11-28 @ 06:47:28
God morgon alla sötnosar! Har "typ" varit vaken sen 03:00, vaknade då och kunde inte för världen somna om; dels för att jag trodde att klockan var morgon och hann ställa in mig på att gå upp, och dels på grund av täpt näsa och rivig ovh svidig hals. Har sovit lite av och till sedan dess dock, så känner mig relativt pigg.

La mig tidigt igår för att så snabbt som möjligt bli kvitt min otursdag, vilket då var söndagen. Allt som kunde gå fel, gick fel. Bland annat satte jag eld på kökshandduken (samtidigt som jag lyssnade på låten "fire", ironiskt nog), bakade klart samt jäste en hel deg innan jag insåg att jag glömt att ha i saffran, när jag står vid kassan på Konsum, och ska köpa jäst för 1:50kr, inser jag att jag inte har plånbok, mynt eller kort på mig och kan inte betala. Ingen brevid mig ställer upp, inte kassörskan heller. Fick gå hem och tillbaks till Konsum igen för fjärde gången igår. Gick ner till förrådet med en massa skit, där jag märker att jag har "fel" nyckel. Kånkar upp allt till lägenheten igen för att ingen ska sno det, medan jag hämtar "rätt" nyckel. Den funkar inte heller, så upp och ner igen med alla grejer för att hämta ytterligare en nyckel. Men när jag kommer ner; inget. Fick därför bära upp allting igen. Kastade in skiten i garderoben. Jag minns inte ens allt jag råkade ut för igår!

Den här dagen känns, ta i trä, bättre. Till frukost käkar jag, självklart, pepparkakor, lussebullar och knäck! Fikat jag bjöd mina vänner på blev så mysigt och lyckat att det var värt alla om och men igår, är jättenöjd! Bilder stulna från Malin.


Kommentera mera!
Postat av: Sabina

Det såg ut som att ni hade det riktigt mysigt....

2011-11-28 @ 12:48:44
Postat av: Therese

Tack sötnöt! Vilken lättnad!



Förresten, du borde sova 4.53 och inte vara uppe och läsa samt kommentera bloggar. Sov!

2011-11-29 @ 18:10:21
URL: http://czaja.blogg.se/

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0