It keeps on raining.

2011-06-17 @ 13:16:29
Riktigt blä-väder idag. Men men, man kan väl inte ha sol för jämnan heller, då skulle man ju inte uppskatta den så sjukt mycket som man faktiskt gör.

Idag har jag ingenting på schemat. Jag trodde att jag hade ärenden men det visade sig vara på måndag. Så nu sitter jag här med två papegojor som skulle ge sin högra fot för att få dissikera mitt tangentbord. Har varit hundvakt nu i två veckor, promenerar med Malins hund Algot runt lunch varje dag då varken Malin och Erik har möjlighet att ta sig hem för att gå ut och gå med honom på lunchen. Igår fick Algot följa med mig ut och springa, idag blev det en kortare och inte fullt lika hurtig promenad på grund av regnet.

Ikväll bjuder jag mannen på lövbiff, färskpotatis, bearnaisesås, gräddfil med gräslök och en grekisk sallad (utan oliver). Är helt galen i färskpotatis med gräddfil, skulle kunna äta ihjäl mig. Det blir fjärde gången på cirka en vecka det bjuds på färskpotatis i mitt kök, och jag är utomordentligt nöjd. Glömde dock köpa jordgubbar, då jag tänkte ha färska jordgubbar med grädde som dessert.

Sen blir det tidigt sängående, för imorgon väntar Göteborg och Liseberg. Jag vet inte om jag ska hoppas på att pissvädret håller i sig eller inte, för håller det i sig kommer köerna vara betydligt kortare till attraktionerna, men upplevelsen i helhet betydligt sämre också. Vi får väl se vad vädergudarna har planerat.

Helgen bjuder dessutom på mer äventyr, mer om detta imorgon.

Algot, Malins lilla papillon-kille. Bild av Malin.

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0