Oyoy.

2011-07-17 @ 23:19:50
Sent i natt kom jag och Tommy hem från Ullared. Anledningen till att vi åkte igår kväll och inte i morse beror på att vi lämnat gojorna utan varken pippivakt eller någon som kunde titta till dem och att de aldrig förr varit ensamma en hel natt. Vi var lite oroliga för dem och kände, att om vi ändå bara skulle tillbringa en natt till i tält för att sedan åka tidig morgon, kunde vi lika gärna åka direkt på kvällen. Vi kom iväg strax efter kl. 23 och var hemma strax innan kl. 3.

Vi åkte i varje fall till Ullared i fredags, efter att Tommy slutat jobbet. Han kunde inte ta ledigt då han var ensam i verkstaden. Våra vänner hade åkt fredag morgon och hade under fredagen hunnit med att kika lite på Gekås och även grillat på kvällen. Jag och Tommy var inte framme förrän strax innan 22 så vi käkade längs vägen. Fredagen tillbringade vi med kortspel och lite alkohol i det 5-rumstält vi bodde i, för att somna runt 1. Klockan 6 på lördagen vaknade jag av att det var så kvavt i mitt och Tommys "sovrum" att det knappt gick att andas, så det var lika bra att gå upp. Snart vaknade även Sabina och Malin, och vi tog oss en promenad från campingen till Gekås, och var där någon gång innan kl. 8 på morgonen.

Hela lördag dag spenderades på Gekås och kringliggande små-outlets. Jag och Tommy köpte mest saker till lägenheten; gardiner, golvlampa, ny kökslampa, handdukar och badlakan + gästhandduk, badrumsmatta, två uppsättningar bordstabletter, kakfat, diskmedelspump, duk till vardagsrumsbordet, planksteksbrädor, ett dekorationshjärta med text till mammas grav, födelsedagspresenter till kusinbarnen, rengöring till hemmet + Vanish till tvätten... jag minns verkligen inte allt. Lite underkläder, några nagellack, ansiktsmasker och andra hygienartiklar blev det också. Dessutom hittade Tommy ett par Steelseries gaminghörlurar och en ny korthållare i svart krom. Jag köpte också en bikini och Tommy ett par badshorts då vi på lördagskvällen hade bokat badtunna och vi inte hade några badkläder med oss.

Efter shoppingen käkade vi utanför tältet, vi hade alla handlat lite olika käk på ICA, som inte krävde tillagning. Efter en lång väntan och lite om och men blev det sen dags för badtunne-bad med alkohol. Samtidigt som oss hade också ett gäng killar bokat, de hade svensexa, och var lite väl fulla och sociala. Men de var trevliga och försökte bjuda laget runt på whisky i vårt sällskap.

Direkt efter badtunnan bar det hemåt, runt 23, och idag har jag bara pysslat med att packa upp, småplocka, vattna blommor, fixa för fåglarna, handlat mat, slappat. Imorgon väntar storstädning, upphängning av tavlor och dags för var ny sak att få sin plats. Hörs igen då!

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0