Inspiring.

2011-12-07 @ 21:20:55
Satte mig med mitt nya skissblock och mina nya skisspennor så snart jag kommit hem från Panduro igår eftermiddag/kväll. Satt, tro det eller ej, fram tills klockan halv fyra på morgonen och skissade och skissade och skissade. Jag är dock, som vanligt, dålig på att avsluta påbörjade projekt och började på nya porträtt innan jag känt mig varken nöjd eller klar.

Här är ett tidigt utkast på mitt första porträtt.


Här är ett sent utkast på samma porträtt.


Ännu inte klar med denna, detaljer behöver arbetas på för att likheten ska kunna bli slående, så som skuggning, hårdetaljer, ena ögat, näsan. Vi får hoppas att jag faktiskt gör klart bilden, vill själ hemskt gärna se resultatet.

Kvällen har jag spenderat hos Sofie med club sandwich, Grinchen, samt de två missarna Minttu och Whiskey. Kvällen fortsätter med plugg.

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0