A merry late christmas.

2011-12-27 @ 11:23:20
Här ekar det tomt minsann. Tur att jag bloggar nu då!

Julen bjöd på full rulle; hela fredagen och lördagsförmiddagen stod jag i köket och lagade mat, bakade, griljerade, marinerade, stekte och hettade upp. Det blev janssons, prinskorv, köttbullar, julkorv, potatis, potatisgratäng, brysselkål, sill, dopp-i-grytan, ägg med räkor, revbensspjäll, rödbetssallad, mimosasallad, bröd, ost, flera olika sorters senap och så klart skinka! Nu glömde jag säkert något, men ni förstår nog att jag hade hemskt fullt upp!

Presenter öppnades i vanlig ordning efter Kalle, jag fick pengar, presentkort, spel, målar-grejer och äntligen min älskade gjutjärnstekpanna! En riktigt fin sådan som kockar använder sig av och rekommenderar.

På juldagen blev det utgång med Sofie, Øyvind, Tommy och brorsan. En liten förfest hos Sofie där det bjöds på Minttu, Bailey's, vin och dunk. Sedan drog vi oss mot Tempel's Lounge. Där blev det Strawberry Daiquiri's, Margaritas, öl och cider. Det slutade, lite chockerande, med att Øyvind beställde in en hela MOET-champagne till bordet. Lyxigt värre!

Tack för en trevlig kväll alla inblandade, och tack för skumpan Øyvind!

Idag ska jag ner på mellandags-rean med Erica. Det blir en hel del fönstershopping, mycket skratt och antagligen en god och välbehövlig fika. Ska bli så kul att träffa henne igen, vi har alltid så roligt tillsammans men ses på tok för sällan! 15:30 ska vi ses på torget, då hon jobbar till 15:00.

Imorgon blir det först hem och hjälpa pappa att städa, och på kvällen ska vi ha vår nya tradition "kompisjul" hos Stefan och Sabina. Det blir jag, Tommy, Malin, Erik, Malin och så klart Stefan och Sabina. Julmat, paket, spel, lekar, musik och dricka. Alltid lika roligt i mina närmsta vänners sällskap!

På torsdag bär det av till frisören, jag ska äntligen få slinga mitt hår! Jag har inte slingat sedan augusti, utan gjort en "ragga" varannan månad sedan dess. Min utväxt är alltså ganska risig, och det ska bli sjukt skönt att få den fixad innan nyår!

Fredagen blir den lugna dagen, för på lördagen är det ju nyårsafton, och då bär det återigen av till Ulvsby och Stefan och Sabina för ännu en kväll med käk, skratt och spel i gott sällskap.

Nä, nu ska jag höra med Malin och Erik om jag kan få låna deras dusch, det är stopp i avloppet här, och jag tänker INTE rensa utan diskhandskar. Får köpa det på stan. Kul shopping, diskhandskar... haha!

Juldagen.





Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0