Speaking of yummy stuff.

2011-08-15 @ 14:56:00
Tänkte ikväll bjuda Tommy på ett recept som jag smakade för första gången på en tjejkväll för inte så längesedan hos Malin Holst. Så vitt jag vet är det Malins eget recept, eller jag tror att hon i alla fall har gjort en egen twist på smaskigheterna.

Det smakade som en smått tinad jorgubbscheesecake, och härligheten serverades i stora glas. Så, nu vet ni att både bild och recept är stulna från Holstan, som kallar recepted "cheesecake i glas". Malins recept är dock för 5-7 personer, jag skriver här om receptet till 2-4 personer eftersom att det är det jag kommer göra ikväll.

Cheesecake i glas.


Du behöver;
125g mascarpone
En dryg deciliter grädde
1dl frysta jordgubbar
En fjärdedels deciliter socker
½ liter färska jordgubbar
2dl smulade digestivekex


Gör såhär;
Vispa med elvisp mascarponen, de frysta bären, grädden och sockret tills det blir fluffigt. Ställ in smeten i kyl eller frys, men den ska inte bli frusen, vara kall!

Skiva jordgubbar och krossa digestivekex. Ta fram 2-4 större dricksglas och varva digestive, smet och färska jordgubbar (se bild ovan). Dekorera med en jordgubbe eller två.

Kommentera mera!
Postat av: Emma!

2012-04-29 @ 16:06:07
URL: http://natterlund.blogg.se/
Postat av: Emma

ber först om ursäkt för min tomma kommentar innan xd

men det ser fruktansvärt gott ut! måste testa någon dag så tar och snor det ;)!

2012-04-29 @ 16:06:50
URL: http://natterlund.blogg.se/

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0