A great lunch, maybe a bit too great.

2011-08-16 @ 14:19:00
Igår (och idag) käkade jag bakpotatis med hemgjord räkröra till lunch. Tyckte att det var synd och skam att lämna kvar på tallriken då räkröran verkligen var den godaste jag någonsin ätit, så tryckte i mig alltihop och blev lite fööör mätt! Men underbart var det i alla fall, jag älskar verkligen räkor! Tänkte därför dela med mig av mitt recept på räkröra.

Räkröra
2 port.


Du behöver;
1dl crème fraîche
1msk äkta majonnäs
1 liten burk (170g) räkor i lake
½ mellanstor rödlök
Ett par nypor färsk dill


Gör såhär;

Vänd över räkorna i ett durkslag och låt rinna av medans du förbereder resten. Blanda majonnäs och crème fraîche tills det blivit jämnt i färgen. Finhacka rödlök och ett par nypor färsk dill och blanda i. Vänd i räkorna och rör runt tills räkor och röra är väl blandat. Serveras med fördel på en toast, i en baguette eller som jag helst äter det; med bakpotatis, gärna med lite rom som garnering.

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0