Morrmorrn.

2010-10-23 @ 09:43:00
Så vad bjuder helgen på då? Ikväll kommer tremänningarna hit och jag ska bjuda på en bit mat. Tänkte laga ett recept Sabina lagade åt the gang en gång, en gryta innehållandes fläskfilé, soltorkade tomater, marinerad vitlök, grädde och crèmè fraîche. Till detta goda blir det ris och en vanlig sallad. Ett glas vin kanske. Annars cola. Mums, ser fram emot ikväll!

Behöver dock städa i ordning lite, lycklig att jag har diskmaskin i alla fall.

På söndag ska jag hem till pappa i villan och hjälpa till att rensa ur mammas garderob, se om det är något jag vill ha, sen skänka och slänga. Kommer nog bli jobbigt, men samtidigt hoppas jag att det funkar som en psykologisk bearbetning.

Jag är väldigt... oklar än känner jag. Jag är inte färdigbearbetat och jag har mina stunder då jag mår långt ifrån bra. Minsta lilla grej gör mig så känslig, har väldigt nära till både grått, skratt och irritation. Jag är väldigt sårbar helt enkelt. Känner mig som en porslinsvas som gått i tusen bitar och blivit limmad, men limmet har ännu inte torkat, så jag behöver få bli orörd.

Så om allt idiotiskt, onödigt, dumt, jobbigt, korkat och fånigt bara kunde hålla sig borta skulle jag bli mer än glad. Låt mig få läka liksom. Är det för mycket begärt?

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0