Allergi.

2010-10-31 @ 21:25:12
Idag blev jag allergisk mot okänt ämne. Blev och blev, jag var i alla fall i kontakt med någonting som utlöste en allergisk reaktion. Mitten av min överläpp svällde upp till tre gånger sin storlek, det stack, sved och var allmänt obehagligt. Blev inte så lite orolig där en sväng, jag rentutav panikade.

Antagligen kan reaktionen skett som ett kedjeförlopp. Jag är överkänslig mot någonting (t ex paracetamol som jag tog runt 16-tiden) och kom relativt omgående i kontakt med nästa ämne jag är känslig mot (kan ha varit nötspår i den chokladkaka jag mumsat i mig) och sen kanske jag reagerade på dammet som virvlat runt under tiden jag städat och sorterat prylar.

Kom ganska nyss hem från doktorn och den akuttid på Gripen som jag tilldelades. Både doktor och syster vad jättetrevliga och jag hade sällskap i massor (Tommy, Malin och Erik <3).

Jag har i alla fall fått antihistaminer utskriva i massor att ta tre gånger om dagen tills symptomen försvinner, men jag var också rekommenderad att alltid ha tabletterna hemma då vi inte vet vad det är jag är allergisk mot, ifall det blossar upp igen.

Har en gång tidigare fått en allergisk reaktion mot någon icke så alldaglig nöt. Då var det inte min läpp som drabbades utan hela min kropp, var prickigare än en salamikorv.

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0