Nu ska här nördas!

2010-11-07 @ 20:08:27
Har länge haft en passion för spelet The Sims och dess värld. När jag var yngre satt jag i timmar flera gånger i veckan, från Sims 1 Original till Sims 2 + alla expansioner.

Sistnämda fick jag alltid hem gratis på posten så snart de hade släppts då jag arbetade för EA (ni vet, spelföretaget som bl a har hand om The Sims-serien, NHL -år, FIFA -år osv.). En av mina uppgifter var att spela så mycket spel att jag trillade av stolen, för att sedan recensera dessa och vara en teknisk support för andra spelare med frågor om spel eller installation, men även hårdvara i vissa fall. Uppdaterade också nyheter åt EA, så jag var lite av en  "marknadsförare". Jag gick också på förhandsvisningar, fick extramaterial, goodiebags samt annat skoj.

Nu för tiden spelar jag i princip aldrig Sims. Jag har väl tröttnat lite. Men så fort det kommer en ny expansion eller ett nytt prylpaket så kliar det i fingrarna efter att få testa! Härom veckan kom The Sims 3: Kvällsnöjen ut (Late Night är den engelska titeln), och idag har jag skaffat spelet. Denna expansion innehåller bland annat vampyrer, kändisar! För att kopiera spelfaktan från The Sims officiella svenska sida;

  • Häng på de hetaste ställena i stan, från mysiga barer till dansklubbar till chica lounger, kompletta med dörrvakter.

  • Bli rik och berömd som bandmedlem, bartender, regissör eller lokalkändis.

  • Hitta rätt plats i staden för att avslöja hemligheten bakom hur man blir en vampyr.

  • Få tillgång till exklusiva områden och njut av kändislivets fördelar som exempelvis flotta vindslägenheter, lyxiga bubbelbad och bilar.

Gissa vem som ska game-a ikväll?

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0