Dag 1 - presentation

2010-11-23 @ 20:21:19
Det här är nog det svåraste momentet i 30-dagarslistan. Man tror att man vet vem man är, men hur kan man vara helt säker?

Min kropp fyllde i år 22, men mitt sinne fyllde snarare 16-17, så barnasinnet är i väl behåll. Jag är född och uppvuxen här i Karlstad i en vit villa där jag spenderade mina första 18 år med min mamma, pappa och bror. Så fort gymnasiet blev klart, reste jag utomlands och så fort jag kom hem stack jag till Uppsala, där jag bodde i ungefär ett halvår. Jag insåg sen att jag mådde alltför dåligt så långt ifrån mina nära och kära att jag stack tillbaks hem till Karlstad igen och här har jag varit sedan dess.

Jag bor just nu med min pojkvän Tommy i en öppen och ljus tvåa nära universitetet här i Karlstad, då jag pluggar. Lägenheten delas i skrivande stund också av två nymfparakiter utan namn, som är min brors, och snart (på fredag) kommer vårt senaste tillskott, en liten Grå Jako papegojdam. Eftersom att dem kan nå en ålder på upp till 100 år så kommer detta bli en riktig familjemedlem, med ett intellekt som ett fyra-femårigt människobarn.

Jag har mina ups and downs som alla andra, när jag mår på topp är jag full av idéer, energi, kärlek och humor. Jag är väldigt impulsiv och spontan, vilket kan vara både bra och dåligt antar jag.

Jag gick ekonomi på gymnasiet men är inte ekonomisk whatsoever. Pengar brinner upp i mina händer och att shoppa är min luft och mitt vatten. Jag är nog till och med shoppingberoende då jag kan känna mig lite depp om jag inte får shoppa. Det är dock inget "djupt" beroende, blir ju inte direkt deprimerad, men att shoppa gör mig glad och lite uppspelt.

Jag är också väldigt social, jag mår fruktansvärt dåligt om jag tvingas vara ensam längre än en dag. Vissa dagar vill man såklart ha egentid, men mer än en dag och jag blir som tokig. Då blir mobilräkningen hög istället...

Mina planer för framtiden är att utbilda klart mig, och sedan börja jobba. Resa mycket vill jag också göra, nästa resa är planerad till i vår med mina underbara grannar tillika nära vänner Malin och Erik. Vart det bär av, det avgör Malin, då resan var min födelsedagspresent till henne.

Mer kommer jag verkligen inte fram till nu. Jag tror att jag är en människa som är lätt att lägga i ett fack, men när man ger mig en chans behövs det nog flyttas fack både en och två gånger. Jag är nog ganska oförutsägbar.

Foto: Staffan Johansson, Pixation, 2009

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0