Blah.

2010-11-05 @ 17:12:00
Hoppashoppashoppas att min bror kan lämna kvar PS3:an till mig så att jag har något att göra i helgen. Håll tummarna för mig!

Idag blir det kyckling i jordnötssås och ris!

Kyckling i jordnötssås, 4 port.


Du behöver;
Tre st. kycklingfiléer, 500g.
1dl saltade jordnötter
3msk jordnötssmör
2½ dl grädde
1dl vatten
2st svenska höstäpplen
2st vitlöksklyftor
Chilikrydda

Gör såhär;
Blanda grädde, vatten, chilipulver, jordnötssmör, jordnötter och chilipulver i en gryta. Strimla kycklingen och genomstek den, salt- och pepparkryddad. Ha över i grytan. Finhacka vitlök och strimla äpplena i relativt tunna bitar. Fräs vitlök och äpple snabbt i pannan. Vänd över i grytan. Låt stå och puttra i ytterligare några minuter. Servera med ris och sallad.

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0