Hårinpacknings-test

2010-03-20 @ 13:02:06
En hel del kan vara svårt när man ska införskaffa sig en bra hårinpackning. Först och främst behöver man veta vilken typ av hår man har, så att man kan köpa rätt produkt efter sina egan förutsättningar. När man väl vet om sin egen hårtyp gäller det att hitta en bra produkt för just ditt hår, och det finns inget litet utbud. Jag anser själv att frisörprodukter är de allra bästa, och drygaste, men det finns några guldkorn i dagligvaruhandeln också! Denna guide riktar sig främst till personer med torrt/skadat hår eftersom att det är min egen hårtyp, och jag använder uppenbarligen produkter ämmade för mig. Information om produkten hittar ni ovanför bilden, och mitt personliga utlåtande och betyg under bilden.



L'oréal Elvital re-nutrition
För torrt hår
Kostar runt 70-80kr,
finns i dagligvaruhandeln

Påstås innehålla bidrottninggelé som ska återfukta varje strå på djupet. Detta är en suverän, budgetvänligt produkt som ofta står i min badrumshylla. Håret doftar underbart av honung efter användning, och blir mycket lent och lätt att kamma ut. Konsistensen är krämig och lätt att fördela i alla hårslingor. Jag upplever också håret efteråt som glansigare, mukare och mer lättarbetat. Med denna inpackning gör sig inte bad hair-days lika påminda. Prisvärd och fungerande!
Betyg:


L'oréal Serie Expert Absolute Repair
För skadat och slitet hår
250-320kr beroende på återförsäljare,
hittas på firsörsalonger

Har flera gånger tidigare nämnt denna underbara produkt i min blogg. Jag är frälst, den är underbar. Kostar lite mer än de mer plånboksvänligare alternativen, men är avsevärt mycket drygare i konsistensen. Kan vara lite svår att fördela i handukstorkat hår, som denna inpackning vill att du ska ha, men det är inte direkt någon sport. Återfuktar håret och sluter hårstået temporärt då jag efter inpackning tycker att mitt hår också ser fräschare ut i längder och toppar.
Betyg:


Goldwell Kerasilk Treatment
För torrt/skadat hår
Kostar mellan 100-200kr,
hos frisören

Detta är mer av ett balsam till karaktären, men med tydligare vårdande effekt. Används vid varje hårtvätt, bäst resultat får man när man kombinerar hårkur med schampo, såklart. Mitt hår gav väldigt direkt och tydlig respons de första gångerna jag använde denna produkt, sedan klingade effekten liksom av. Jag har den alltid i badrumshyllan, men varierar mig med andra produkter de perioder jag uppfattar mindre effekt. Gör, när det fungerar som det ska, håret lättfönat och lite mer styrligt.Adderar också en härlig glans.
Betyg:


Racoon Professional Xtend Deep Conditioning Hair Mask
För mycket torrt hår, speciellt lämpad för hårförlängning,
Extremt dyrt, fick mitt exemplat för dryga 600 kronor
själv endast hittat på Nailcare & Beauty (Saris Naglar)

Extremt dyr inpackning speciellt framtagen för extensions och hårförlängning, men fungerar också på ett mycket skadat hår. Jag köpte min främst i syfte att vårda mina extensions som jag hade för ca 3 år sedan, och den verkar bra. Aldrig har någon annan produkt gjort mitt hår lika lättutkammat som denna. Håret känns riktigt välvårdat efteråt. Konsistensen är dock lite rinnig, men produkten är lätt att fördela i håret. Ett stort minus för det höga priset då det för de flesta inte är logiskt att lägga flera tusen kronor om året på hårinpackning. Hade annars fått maxbetyg.
Betyg:


EXTRATIPS! NATTINPACKNING!
L'oréal Elvital re-nutrition Night Elixir
För torrt hår
Kostar under hundralappen,
kan köpas i de flesta butiker

En superprodukt för dig med väldigt torrt/skadat hår. Appliceras jämnt fördelat över hela håret innan sänggående, och sköljs ur i morgonduschen. Kladdar inte alls på kudden så som man skulle kunant föreställa sig, men lämnar dock ganska mycket doft i sängen. Det anser jag inte vara något större problem då produkten doftar underbart av honung, liksom den vanliga inpackningen från samma serie. Håret blir supermjukt, superlent, lättarbetat och glansigt. Kan dock inte ge någon objektiv betygsbedömning då jag inte testat några andra nattinpackningar, men tyckte att jag ville tipsa er i alla fall.

Kommentera mera!
Postat av: Bella

det är ju jätte bra att läsa din blogg :)! Jag som har skittorrt hår har alltid funderat på om det finns något som kan passa för mig! :) Får ta och pröva de du skrivit om! :)

2010-03-21 @ 20:14:40
URL: http://anomalhy.blogg.se/

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0