Lättlunch

2010-06-15 @ 12:00:18
Var på Willy's häromdagen och fick en såndär liten smakprovsburk med makaronskruvar, kyckling, körsbärstomater, paprika, rödlök, gräddfil. Var helt sjukt gott och tänkte därför idag försöka imitera receptet. Det är en "kall" rätt så gräddfil och grönsaker skall inte hettas upp. Var dessutom extra duktig och köpte ekologisk pasta, det ni!


Du behöver;
  • En rödlök
  • Två st kycklingfiléer
  • Ett antal körsbärstomater
  • Gul eller röd paprika
  • 3dl gräddfil på burk
  • Två portioner fusilli (skruvar)
  • Chilipulver
  • Salt, peppar
Gör såhär;
  1. Koka makaroner med lite salt, häll av vattnet, tillsätt en klick flytande margarin och låt svalna.
  2. Stek kycklingen i små tärningar, krydda med salt och peppar.
  3. Tillsätt rödlök i pannan och låt stå på svag värme tills löken blivit mjuk.
  4. Ta av pannan från plattan, addera gräddfil, paprika och delade körsbärstomater. Krydda med lite chilikrydda.
  5. Rör ner hela kalaset i makaronerna.
  6. Garnera gärna med färska kryddor.
Kommer nog bli mumma, även om jag knappt känner någon smak. Eftersom rätten är relativt sval blir det förhoppningsvis skönt för halsen också.

Kommentera mera!
Postat av: Helene

Ser gott ut :)

2010-06-20 @ 11:29:06
URL: http://smultronblomster.blogg.se/

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0