Chicken-tortilla wraps m. curry

2010-06-28 @ 17:41:38
Igårkväll gjorde jag det igen. Chicken-tortilla wraps m. curry alltså. Det är busenkelt och går jättefort!


Du behöver;
För två portioner
  • Två st färska eller tinade kycklingfiléer
  • 4-6 stora, mjuka tortillabröd
  • En gul paprika
Till marinad;
  • Santa Maria Chicken & Steak-krydda
  • Salt
  • 2msk rinning honung
Currysås;
  • 1 burk lätt Créme-fraiche
  • Curry
  • Salt
Såhär gör du;
  1. Börja med att marinera kycklingen i honungsmarinaden. Krydda marinaden efter behov.
  2. Genomstek kycklingen på ganska hög värme för att ge den fin färg. Låt svalna lite.
  3. Strimla paprika i långa, smala skivor.
  4. Blanda Cremé-fraiche, curry och salt till önskad styrka.
  5. Bred på currysåsen på tortillabröden, ha på kyckling och paprika, wrap it up och njut!
Självklart kan du också ha mer grönsaker i wrapen, så som isbergssallad, tomater, gurka, lök eller vad du nu föredrar.

Kommentera mera!
Postat av: Helene

Smarrigt!! :)

2010-06-29 @ 21:52:41
URL: http://smultronblomster.blogg.se/

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0