Jasså?

2010-01-19 @ 14:12:18
Och hur ofta får man kallsupar av nässpray om man inte råkar vara jag?

Gick upp med gosen imorse, satte mig och degade framför datorn innan jag gjorde mig redo för att åka ner till arbetsförmedligen på informationsmöte. Jag hade självklart fått fel tid på min kallelse så det blev att sitta där utan att göra värst mycket i en halvtimme. Tar mig en dator, börjar glo igenom platsbanken när jag hör "Mimo?". Där står Cissi som jag säkert inte har träffat på två år, och ska på samma möte som mig. Vi börjar genast pladdra på som attan om allt och inget, och vi satt inte direkt tysta under mötet heller.

Efter högar av papper och underskrifter begav vi oss till Café T (har glömt bort vad det heter nu, det kanske heter så?). Där satt vi och åt och drack och bara tjatade i två timmar. Helt underbart var det, ruskigt kul att stöta på gamla vänner sådär utan förvarning.

Nu ska jag börja städa lite här tänkte jag, allt är en enda röra och golvet är grusigt och lakanen luktar sovande människa. Har en del att göra, så bäst att sätta igång.

Fortfarande världens bästa låt, såhär 12 år efter releasen. Minns att jag var helt tokig i låten som liten flicka också.

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0