Desperat hemmafru

2010-01-20 @ 23:13:24
Ibland har man så sjukt tråkigt, när man är arbetslös. När man redan har städat bort minsta dammkorn blir det lätt att man sätter sig och funderar på vad man kan göra härnäst. Lära sig sticka? Lösa korsord? Ta en online-kurs i Latin? Nja, jag känner mig för ung för det ovannämda.

Det finns något jag har en tendens att göra så fort jag får långtråkigt, och det är att laga mat. Jag ville egentligen gå Hotell- och restaurang på gymnasiet, men pappa kallade linjen för "barn utan framtid", så jag råkade hamna på Samhällsvetenskaplig istället. Vad nu det gav mig vettefaan, men lagar mat gör jag fortfarande.

Idag ställde jag mig och lagade hemmagjorda potatisklyftor i ugn med vitlökssmör, lövbiff samt en krämig cremé fraishe-sås innehållandes soja, smör, kryddor samt en skvätt pressad citron. Det dög åt mannen, som kallade det för "mun-orgasm". Helt ok betyg.

Nu blir det sängen för hela slanten, kanske glo lite TV innan man somnar, det märks.

Hemmafru och bortaman på nyårsafton.

Kommentera mera!
Postat av: Petra

Mimo de e helt ok.. nästa gång du inte vet va du ska göra så e de bara att komma hem till mig och laga dina middagar jag LOVAR att vi kommer ge dig ett bra betyg och ingen klagan(de skulle väl vara den om att de inte e klart redan hihi)

2010-01-24 @ 15:36:39
URL: http://www.bloggis.se/balansant

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0