Nytänkande?

2010-02-25 @ 16:19:53
Det blir bacon med pasta. Jag orkar inte luska fram något annat recept. De flesta recept jag hittade var mer frukost/aptitretare/smörgåsar. Jag vill ha lunch! Förutom bacon, pasta och såstillbehör köpte jag kärnfria vindruvor, ost och kex. Och en Ben & Jerry's. Åhh så gott jag ska ha det ikväll.

Nu ska jag kila till köket och laga mat, samtidigt som jag tänker på den stackars ungen som åkte fast för snatteri inne på Konsum. Eller ja, han får väl skylla sig själv, men i den åldern vet man inte mycket bättre. Vet inte hur många gånger jag själv stal en godisbit eller likande när jag var liten. Antingen så lär man sig den hårda vägen, genom att åka fast, eller så lär man sig genom att växa upp, eller så lär man sig inte alls. Jag tror att det första alternativet är mest effektivt. Åkte själv aldrig fast, men vet många som gjorde. Polisen blandades inte in alla gånger, men att bli påkommen och tillsagd av läskiga väktare/butiksanställda är nog så läskigt för en liten människa.

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0