Hej konsum!

2010-02-25 @ 14:29:05
När man är vuxen så ska man tydligen lära sig att planera sina inköp och därmed storhandla, för att undika att komma hem med typ smörgåstårtor, godis och skagenröra, som så ofta händer mig. Inte fan planerar jag mina inköp för det. Jag är inte vuxen. Jag går till konsum typ varannan dag och handlar därför endast för två dagar. Är jag lat blir det färdigrätter, är jag ambitiös och inspirerad blir det råvaror och hem och laga.

Jag måste gå och handla igen. Idag är jag sugen på bacon. Vad kan man laga med bacon, förutom pastasås, bacon och ägg, baconhamburgare... ? Bara bacon och potatis är väl ett alternativ, men jag gillar de avancerade rätterna mer. Har du ett gott bacomrecept på lager vill jag gärna ha det!

Funderar också på att köpa lite kex och ost, för att bli fetare än jag redan är. Nej, jag är inte alls fet egentligen, jag vet, 160cm lång och 45 kilo tung, men jag känner mig och kallar mig tjock på grund av min något osunda livsstil. Godis och dricka varje dag är ju ett måste, snabbmat ett par gånger i veckan går också ner. Kanske skulle jag göra mig själv en tjänst och laga något nyttigt istället. Bacon är väl inte direkt känt för sina hälsosamma egenskaper kanske.

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0