Det är dags för fredagsmys!

2010-02-19 @ 14:05:43
Nu äntligen är det fredag, helg, dags att koppla bort helt, noll stress, inga måsten. Kvällen blir antagligen lugn, har planerat att laga lite god mat, vad jag ska laga har jag inte kommit på än men bra inspiration är att kika in på sidor som recept.nu arlakoket.se recepten.se när man har idétorka.

Ska i alla fall kila och handla om ungefär en timme, jag älskar att strosa runt i matbutiker helt ensam med en handlingslista, och bara ta mig tid att hitta vad jag vill ställa i mitt kylskåp och skafferi. Älskar också att komma hem med kassarna, få packa upp, se vad för saker man fick med sig hem, och börja planera dagens middag. Tror nästan att jag är besläktad med Ratatouille-råttan.

Tog en sömntablett igår för att jag skulle kunna somna, haft lite svårt för det på senaste tiden, och allting var frid och fröjd och jag somnade... vaknade dock en timme senare och hade ignen känsel i högerfot och högerarm. Försökte somna om gång på gång, men sekunden jag somnade kändes fot och hand jätteläskiga igen och jag blev tvungen att röra mig. Höll på så här ett tag, innan jag gick upp och tog ett fotbad och smörjde in fötterna. Verkade inte direkt hjälpa, så fick snällt ligga och vänta ut det läskiga medans jag tittade på TV. Efter ytterligare någon timme kändes det okej igen, och jag lyckades somna om.

Läste på bipacksedeln om biverkningar för Propavan. Domningar och ryckningar står på listan över biverkningar som drabbar mindre än 1 av 1000. Lite läskigt!

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0