Ska tjocka mig.

2010-12-22 @ 20:33:00
Med kycklig, beasås och potatisgratäng. För att jag kan. Och vill. Och måste självklart käka i den rena soffan. Brööööl.

Det är faktiskt latismat, för det är otroligt lättlagat och snabbt, sköter i princip sig självt.

Mimo's kyckling m. potatisgratäng
2 portioner


Du behöver;
2st kycklingbröstfiléer
1 färsk färdig potatisgratäng
1 burk Rydberg's bearnaisesås
Salt
Santa Maria Chicken & Steak
Vitlökspeppar
Arla riven gratängost


Gör såhär;
Sätt ugnen på 225 grader. Ha i gratängen i en passande ugnsform. Salta lite extra och krydda med vitlökspeppar efter behag. Rör om så att kryddorna blandar sig och strö över rejält med ost. In i ugnen i 20-25 minuter. Strimla kycklingen till medelstora bitar, krydda med salt och Chicken & Steak-kryddan. När det är ca. 10 minuter kvar på gratängen, värmer du en platta till relativt hög värme och har i steksmör. Stek tills kycklingen är genomstekt och har fått fin färg.

Servera med bearnaisesåsen, och gärna också med vitlöksbröd och en vinägersallad, det gör kycklingen rättvisa.

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0