Ren soffa.

2010-12-22 @ 14:21:00
Pust. Stön. Stånk.

Det tog mig ett par timmar att få soffan ren från fågelskit. Två timmar närmare bestämt. Men nu är den ren också! Känner mig lite nöjd med mig själv ändå, väntar med spänning på att Tommy kommer hem och får se min ansträngning.

Gud vad jag har bloggat idag! Det är nog för att jag är sådär gött uttråkad, då får man bloggidéer. Sitter och konverserar med mig själv i mitt huvud, vilket är både positivt och negativt.

Så, nu har jag bilder åt er på soffdelen av vardagsrummet. Resten av lägenheten behöver fortfarande en kraftansträngning innan jag törs mig på att visa er bilder.

Tada!


Kommentera mera!
Postat av: Tina

Jag ska skärpa mig med bloggandet :) Fin soffa! Hur mår pippin/pippisarna?

2010-12-22 @ 14:41:05
URL: http://tinaml.blogg.se/
Postat av: Tina

Aj :( hoppas att det läker snart då. Jag vill också ha en sån där söt pippi. Blir i framtiden kanske :)



Mina pippisar mår bara bra. Skriker, bråkar, badar och äter, så de har det fint. Jag tror de längtar lite efter sommar så de får komma ut på balkongen dock.. de står och tittar ut genom fönstret hela tiden. De var utomhus varje dag när de kom hit eftersom de flyttade in hos mig i somras, så de är nog lite trötta på vintermörker nu. :) Till våren blir det pippibäbisar hade jag tänkt!! :D

2010-12-22 @ 14:58:02
URL: http://tinaml.blogg.se/
Postat av: Tina

Zebrafinkar är det :) Jag ställde ut buren på balkongen bara och tog in den igen när solen försvann :) De fryser så lätt så det är bäst att kunna ta in och ut buren när som helst, om det blåser för mycket eller blir för kyligt. De är lite svåra att få tag i, så det blir bökigt att flytta dem mellan två burar varje dag. Men till din pippi blir det nog perfekt att ha hela balkongen som bur! :)



Jag säger till när zebrabäbisarna hoppar ut ur boet såklart :)

2010-12-22 @ 15:20:25
URL: http://tinaml.blogg.se/

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0