Hårväxt.

2010-12-17 @ 12:49:00
Funderar på en sak som någon berättade för mig för länge sedan... slutar hår i näsa/öron aldrig att växa?

Gamlingar har oftast, om oansade, hår som sticker ut ur öron och näsa, det har vi nog alla sett, men när tilltar denna extrema hårväxt? Alltså jag menar, det är inte direkt så att man behöver nästrimmer vid våran ålder, för just nu växer ju inte håret sig långt på dessa ställen. Eller misstar jag mig? Växer det konstant, bara att man "sliter" på det mer (på något jäkla vänster) som ung?

Om jag inte minns fel, är mannen med längst öronhår i Guinnes Rekordbok inte så värst gammal. I alla fall inte åldrig. Kan ha fel igen, råkar inte sitta med en Guinnes i knäet, så kan inte slå upp denna fakta.

Edit; hittade ju ett videoklipp med denne man! Han ser ju inte ut att vara 70+ i alla fall. Han slog världsrekordet 2003, videoklippet är från 2008, vilket alltså gör honom ytterligare 5 år yngre än vad han ser ut när han slog rekordet, sett ur videoklippet.

Konstiga funderingar man kan ha. Dela med er av all fakta ni kan tänkas sitta inne med om näs- /öronhårväxt, danke!

Kommentera mera!
Postat av: Malin Holst

Haha alla mina vänner har mens nu :P inklusive mamma. Sjukt de där :P

2010-12-17 @ 22:21:49
URL: http://talulah.blogg.se/
Postat av: Helene

Haha, nä tror faktiskt inte att det slutar att växa. Men det gör inte öron eller näsan heller, de är de kroppsdelar som aldrig slutar att växa :P

2010-12-19 @ 16:54:43
URL: http://smultronblomster.blogg.se/

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0