Da'n efter da'n.

2010-12-25 @ 08:14:56
Idag är jag fruktansvärt nyttig. Frukosten består av skinksmörgås och julmust. Kan det bli bättre?

Julen var lugn och lyckad. Vi började med käk runt 13:00, herregud vad mat jag lagade. Så hade vi käkat klart runt 14:00, och då blev det klappar. Jag fick en micro (äntligen!), en stektermometer så att jag ska kunna göra min egen skinka hädanefter, en supersnygg serveringsbricka, städduk för fågelbajs (haha) samt shopping på Bergvik. Och skorna då, som jag fick förtidigt.

Sen blev det Kalle, med Fixie härjandes, så vi fick inte titta direkt mycket, sötfågel. Kalle följdes av glögg, pepparkakor och lussebullar, och sen blev det ännu mer degande i soffan.

Vad var då min perfekta julklapp till Tommy? Utöver is-shotglas-formar (som man fryser själv, perfekt till hans Jägersörplande) så fick jag tag i Jay Smith's nya skiva, och Tommy verkligen älskar Jay Smith. Inget popdravel heller, då det är låtar från hans idoltid som nu är studioinspelade, alltså alla de där goa bitarna han gillar så mycket (Like a Prayer, Enter Sandman, Heart Shaped Box and so on).

Gav ganska fyndiga klappar till min far och bror också, pappa fick ett fjärrkontrollställ (han har verkligen en miljard fjärrkontroller) och den officiella Färjestad utematchmössan. Richard fick ett "ölkit" som jag knåpade ihop själv, med ölunderlägg, "ölband" (som man sätter på sin egen öl när det är fest så att man håller koll på den), ölstaplare för kylen samt en fylla-i-bok, Ölboken, där man själv fyller i all info om senaste druckna ölen.

Nä, nu ska jag mumsa skinksmörgås. Hoppas ni hade en fin jul!

Kommentera mera!
Postat av: Malin Holst

Ja, jag håller på å tjatar på Malin att hon ska föra över dom men hon är lite seg :P Du får tjata du med! hehe!

2010-12-28 @ 22:04:28
URL: http://talulah.blogg.se/

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0