Vittvittvitt

2010-04-26 @ 20:37:26
För er som inte fattar grejen med allt vitt jag dagligen kommer hemsläpandes med i shoppingkassar, ska jag här försöka förklara. Jag har sedan 16-17 års ålder varit helt betuttad i vita överdelar. Vita basic-linnen till ett par snygga jeans, vita klänningar, vita hoodies, vita t-shirts med tryck, vita koftor... Efter det kom jag in i en period där också byxor skulle vara vita. Vita mjukisar, vita leggings, vita jeans, vita kjolar. Folk jag kände fnissade alltid lite åt mig, eftersom att jag konstant och alltid bar vitt. Så fort jag shoppade fastnade mina ögon endast för plagg som var vita, ja det gick så långt att jag inte ens tittade åt andra färger.

Jag bestämde mig då för att skärpa mig lite, och började istället nästan bara köpa saker i ljusgult, persika, ljusblått, rosa och andra pastelliga färger. Till sist var min garderob så full i färgglada saker att jag helt enkelt blev tvungen att köpa lite vitt igen. Nej, svart kommer inte på fråga, känner mig obekväm i svart. Svarta jackor, byxor, väskor och skor är helt okej, men svarta överdelar är inte min grej.

Så mer vitt blev det. Mer vitt blir det. Jag har insett att det är lika bra att acceptera min färgblindhet och matcha med färgglatt ibland, samt roliga accessoarer. Jag trivs bäst i vitt, då är det väl det man bör använda. Det finns så sjukt många människor som är helt insöade på svart, jag är som dem, fast tvärtom!

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0