Mitt hår

2010-04-24 @ 18:09:13
Har fått VÄLDIGT många kommentarer som handlar om mitt hår, att det är vackert. Tack så hjärtligt allihop, det värmer! <3

Tänkte därför passa på att ta tillfället i akt och lista tips och produkter jag själv använder.

  • Jag är väldigt noga när det gäller produkter jag använder i duschen. Billigare schampoo'n torkar ut min hårbotten och mina längder så till den grad att jag hellre betalar dyrt för produkter jag vet funkar i mitt hår. Jag gillar schampoo och hårkur från Goldwell Kerasik för torrt/skadat hår, Kérastase och också helt gudomliga produkter.
  • Att packa in håret i alla fall en gång i veckan för en extra fuktboost är a och o. Jag är ett evigt fan av L'oréal Expert Absolute Repair. Den ger mig precis det mitt hår behöver. Ibland efter slingning använder jag mig också av ett pigmentneutraliserande violettschampoo, Tony & Guy Platinum Blonde.
  • Jag anser att stylingprodukter och värmeredskap skadar håret så pass mycket att jag infört stylingfria dagar. Dessa dagar nöjer jag mig att sätta upp håret i en knut, tofs eller klämma och rör det sedan inte mycket mer på 1-2 dagar tills det är dags för nästa hårtvätt. Jag tvättar håret 2-3 ggr/vecka, vilket kan låta lite, men min frisör påstår att man ska tvätta håret så sällan som 1-2 ggr/vecka.
  • Fönar håret gör jag dock efter i princip varje hårtvätt för att få lite mer struktur i håret då jag har några besvärliga virvlar. Har en hårfön från Vidal Sassoon som är skonsam mot håret och har flera olika temperaturinställningar. Jag använder mig aldrig av den varmaste inställningen. Som värmeskydd använder jag mig av Kérastase Ciment Thermique som förutom att skydda håret, också stärker det.
  • När jag väl stylar mitt hår använder jag mig av Tony & Guy Pump it up Volume Explosion, när håret fortfarande är fuktigt, efter min värmeskyddsprodukt. Som spray använder jag mig av Got2B 2sexy volymhårspray som jag sprayar i hårrötterna och tuperar lite för mer volym då jag typ har världens rakaste och plattaste hår.
  • På natten sover jag med fläta om jag ska tvätta håret kommande morgon (gillar inte flät-lockar), annars sover jag i en högt uppsatt knut. Ibland sover jag också med nattinpackning i håret, min kommer från L'oréal Elvital och heter Re-Nutrition Night Elixir.



Slutresultat?

Kommentera mera!
Postat av: elina

bli medlem på gratisbio för att få presentkort til varlfri affär, jag är ganska ny medlem och har redan över 500 poäng (så jag kan få två snart tre presentkort)

Det är helt gratis, klicka på länken under:

http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=280933



kram

2010-04-24 @ 18:12:38
URL: http://elinaaz.blogg.se/
Postat av: marianne

nice blogg :)

2010-04-24 @ 21:04:32
URL: http://http://www.firstpricce.blogg.no
Postat av: Susanna

Hej!! Min sista flaska av loreals natt elixir tog slut för någon månad sedan och jag vet inte var jag ska leta nu! Innan köpte jag det på hm men där verkar den inte finnas längre. Vet du om den säljs över huvud taget nu längre? Vore ju katastrof annars, den där ju såååå bra!!

2012-01-16 @ 23:38:20
URL: http://amorina.blogg.se/

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0