Jag HATAR människan

2010-04-01 @ 21:26:28
Precis läst en artikel i Allt om Vetenskap som handlade om hajar, hur utrotningshotade de är och vad människan gör åt det. Istället för att fridlysa vissa hajarter i internationella vatten, så fiskar människan mer än någonsin. Främs för delikatessen "hajfena" som kineserna sedan urminnes tider tror har hälsogivande egenskaper. Men vafan!? Kineserna blir dessutom rikare och rikare så efterfrågan på hajfenor blir större och större, vissa hajbestånd har minskat med över 80% de senaste 10 åren!

Precis sådan här avsky kände jag för människan efter att ha sett Avatar. Jag avskyr människan. Plågar, jagar och utrotar sällsynta/fridlysta djur enbart av vinstsyfte är så fel. Mänskligheten är fel! Det bästa som skulle kunna hända den här planeten är otrotning av människan, och jag hoppas att detta sker en dag så att resten av planeten kan få leva i fred, harmoni och balans. För vi gör sällan nytta.

Brugden. Snart utdöd. Lever i svenska vatten. Äcklig? Ja. Rätt att utrotas? Nej!

Kommentera mera!
Postat av: Malin

Håller med dig gumman, det är sjukt vad människor gör alltså!

2010-04-02 @ 11:30:55
URL: http://lillirose.blogg.se/

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0