Helt sjukt nervöst

2010-04-20 @ 10:24:16
Varje gång jag ska ha muntligt (vilket är ofta eftersom att jag läser språk), så ringer min lärare då jag läser distanskurser. Hon är ganska svår att förstå på svenska, så hon pratar engelska och franska mest hela tiden. Vilket gör det hela ännu jobbigare. Man måste verkligen fokusera för att förstå vad hon säger, och det gäller att fokusera ännu mer för att förstå franskan, såklart. Jag är nybörjare och förstår inte varenda ord hon använder. Blir så sjukt nervös, får prestationsångest, stakar mig, skakar. Nej fy, tack och lov att denna kurs snart är slut. Lärorikt, kul emellanåt, men det ska bli skönt.

Det muntliga är i alla fall avklarat och det gick "mykett brrrra idaa Marrri". Den förtjänade jag efter att ha pluggat non-stop i 7 timmar igår, samt någon timme idag.

Träningen blir av lite senare då Sofie har jobbat natt. Tänkte låta henne äta och kanske sova någon timme, för jag är snäll. Tjipp sålänge!

Kill Bill-pippin är awesome!

Kommentera mera!
Postat av: z a n n y h ♥

vad jobbigt att inte alltid förstå sin lärare.. :p men de verkar kul med en språk kurs!

2010-04-20 @ 19:06:30
URL: http://zannyh.blogg.se/

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0