Beroende

2010-04-24 @ 16:34:51
Har haft ett beroende nu i x antal år. Inte klarat av en dag utan ca. 1 liter coca-cola. Och att jag kallar det beroende är på grund av att jag har mått dåligt utan min cola. Psykiskt eller fysiskt är svårt att svara på, men ett beroende är/var det.

De senaste veckorna har jag försökt leva lite nyttigare. Inga onyttigheter som godis eller friterat (chips/pommes), samt nyttigare och bättre mat, typ lax, kyckling, sallader, skaldjur. Det jobbigaste var nog att plocka bort coca-colan från menyn...

...men! Jag har kommit fram till att det är MYCKET lättare att undiva cola-suget om jag häller i mig kopiösa mängder kolsyrat vatten. Dricket 1-2 flaskor per dag, och det är ju absolut inget onyttigt med det eftersom de flesta mineralvattensorter inte innehåller något socker alls. Så det är mitt tips till alla er som, liksom jag, har väldiga problem med just cola. Drick mineralvatten. Mycket. Ofta.


Kommentera mera!
Postat av: Tina

Colan har berövat mig två av mitt liv!

2010-04-24 @ 16:52:21
Postat av: Ida Maria

Känner igen mig i det där cola beroendet.

Men mineralvatten funkar faktiskt! :)

2010-04-25 @ 14:43:06
URL: http://justme93.bloggagratis.se

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0