Bättre än ingenting!

2010-04-16 @ 15:44:04
Jag brukar alltid hoppa över frukosten. Delvis för att jag oftast inte har tid då jag går upp i sista sekund, delvis för att jag inte är hungrig/sugen direkt när jag vaknar. Brukar istället gå hungrig några timmar innan det är dags för lunch och då vräka i mig mat, vilket säger sig självt är ganska ohälsosamt. Nu när jag har påbörjat projekt hälsa måste jag ju givetsvis äta frukost, om inte direkt på morgonen så någon timme efter jag vaknat, för att slippa den där hemska hungern framåt kl 13-14. Har därför köpt hem några Nutrilett Breakfast Bar. Kalorisnålt och gott, och hälsosamt med tanke på att jag annars inte äter frukost. De smakar typ... havreflingor blandat med nötter, frukt och honung. Jättegoda, och relativt mättande. Självklart blir man inte propp på en fjantig diet-bar, men vem vill bli propp på morgonen undrar jag då.

Kostar runt 20-lappen och är helt sjukt bra för mig som annars inte äter frukost.

Kommentera mera!
Postat av: Maria. R

Annars är pulver som man blandar med mjölk ett bra alternativ också:)

2010-04-16 @ 16:45:31
Postat av: Mimo

Sv: Maria



Jo, dessvärre har jag dåliga erfarenheter av det då jag fick smaka på min mammas assistens Nutrilett-shake när jag var liten, och jag tyckte att det smakade helt förfärligt! :-D Men den här Breakfast Bar jag hittade var faktiskt god och väldigt frukostig i smaken.

2010-04-16 @ 17:01:10
URL: http://mimosplace.blogg.se/

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0