Nejnejnej

2009-09-07 @ 21:02:10
Du får inte gå bort. Då rasar min värld samman. Jag är så orolig att jag inte vet vad jag ska ta mig till.

Du har alltid varit min enda förälder, du har alltid funnits där för mig, vad det än har gällt. Som när jag ville flytta hem från Uppsala. Du kom hela vägen från Karlstad med flyttbil på mindre än 4 timmar. När min bank krånglade förra sommaren betalade du snällt min hyra. Du är så stark, trots att mamma har varit döende under större delen av min tonårstid har du varit så stark och aldrig låtit rädslan nå mig, du har stått som en mur och beskyddat mig från allt det onda. Du har gett mig världens bästa uppfostran, det är dig jag har att tacka för alla mina bra egenskaper som jag besitter idag. Du har alltid svarat på mina frågor, när jag har varit nyfiken och vetgirig, som ett öppet lexikon. Du har skjutsat och hämtat mig överallt. Som när du skjutsade mig hela vägen till Strömstad för att sedan åka ensam tillbaks, bara för att jag skulle få spendera ett par dagar där med någon som betydde något för mig.

När jag var liten satt jag i fönstret på övervåningen och höll utkik efter din bil hela dagarna, ifall att du snart skulle komma hem. Var du sen hem grät jag mig fördärvad av oro. Jag lovade mig själv vid tidigt ålder att det aldrig skulle få hända dig något, att jag inte visste vad jag skulle ta mig till om det hände dig något. Jag har vakat över dig som en hök sedan dess. Och nu har det hänt dig något. Jag lovade att det inte skulle hända dig något...

Pappa, jag älskar dig, krya på dig. Du betyder så mycket för mig, var stark för min skull, för just nu sitter jag här och är exakt samma lilla oroliga dotter som jag var för så många år sedan, när jag var otröstlig så fort du krökte ett hårstrå på dig själv. Det jag önskar mest i hela världen, förutom att du återhämtar dig snabbt och aldrig mer får hjärtproblem, är att jag kunde besöka dig på sjukhuset. Men det vore inte så smart att dra dit och smitta redan sjukt folk med svininfluensa. Så jag får sitta kvar här, och förbli din oroliga lilla dotter.

Livet är för kort.


Kommentera mera!
Postat av: emem

Jag tänker på dig! <3

2009-09-08 @ 17:17:14
URL: http://ememsplace.blogg.se/
Postat av: Malin Holst

haha skämtar du mimo? 5 MIN? :o du som ALLTID kommer sent till varje fest :P:P vem är de som tar längst tid på oss egentligen? :P

2009-09-09 @ 21:35:00
URL: http://talulah.blogg.se/
Postat av: Malin

Du vet vart jag finns!

2009-09-10 @ 16:11:04
URL: http://lillirose.blogg.se/

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0