Städning på Reggae-vis

2009-11-20 @ 16:04:04
Idag vaknade jag helt ofrivilligt klockan 7 och hade ingen aning om vart jag skulle göra av min dag. Fika med Ida Haag var det sagt, men hon var inte säker på att hon var ledig idag så jag tänkte "hon ringer nog". Men telefonen ringde aldrig, jag blev rastlös.

Ska jag spela WoW hela dagen? Nej! Ska jag åka ner till stan själv och köpa födelsedagspresent till pappa som fyllde år i tisdags och som ska firas imorgon? Nej, det ska jag göra med Tommy när han har slutat jobbet. Men usch vilken röra det är här inne. Det sitter en dammtuss mellan mina tår. Jag har en skräppåse på vardera sida om mig när jag sitter här. Hmm, vad ska jag göra idag?

Tillslut släppte proppen och jag gav efter. Jag började småplocka bland mina prylar och upptäckte att tidsåtgången för att röja undan allt, dammsuga, skura, städa badrummet, fixa hallen samt plocka snyggt i hyllorna nog skulle ta X antal timmar. Och det har det gjort. Jag är icke klar än. Jag har typ fem högar av tjocka, långärmade tröjor som inte får plats någonstans. Inte någonstans. Just nu sitter jag alltså och klurar på vart jag ska göra av dessa.

Vad som är gjort är;
  • Tvättat
  • Vikt ren tvätt
  • Skurat toalett/handfat/tömt avloppsbrunnen i duschen på en hel peruk hår
  • Sorterat toalettartiklar, rengjort tandborstbuggar
  • Sorterat papper
  • Slängt skräp
  • Plockat rätt på sjukt mycket onödiga prylar
  • Dammsugigt
  • Dammat/dammtorkat
  • Samlat ihop pantflaskor
  • Trasslat upp alla sladdar som finns
  • Gömt undan lite prylar som inte tycks ha något hem
Jag har till och med hunnit med att städa datorn lite, rensat från skräp, gjort virusscan etc.

Kvar att göra är  att hitta ett hem åt ovan nämda 26 tröjor, byta lakan, gå ut med skräp, skura golven, sortera badrumshyllan, lägga undan sommarjackor/sommarskor/en del klänningar, byta lakan. Dags att sätta igång om jag ska bli klar innan tvättbjörnen kommer hem från jobbet. Jag har ca en halvtimme på mig. Självklart med Reggae i högtalarna (och svett i armhålorna)!

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0