Hur tänkte Aftonbladet och RFSU här?

2009-05-06 @ 13:24:14
Inte att jag är minsta lilla pryd eller så, men jag blev generad av Aftonbladet.se 's fråga tillhörande den här artikeln.

"Är "slidkrans" ett bra ord för mödomshinna?"
Ja eller nej.

Varför inte bara låta det heta mödomshinna? Jo, därför att mödomshinna är gammalmodigt och förknippat med fördomar, säger RFSU. Men jaha. Det är ju som om jag skulle byta namn, skulle hela jag förändras då, och allt folk vet om mig, tycker om mig, tänker om mig? Skulle min person förändras om jag bytte namn till Hilda en regnig oktoberdag?

– Jag tror att utsikterna är goda. Dels beskriver slidkrans vad det faktiskt är, dels finns behovet. Även inom sjukvården vill man ha ett bättre uttryck, säger Åsa Regnér, generalsekreterare på RFSU.

Oj, vad konservativ jag känner mig. Men good luck, have fun.


Finns nu även i slidversion



Kommentera mera!
Postat av: emem

Aldrig i mitt liv kommer jag använda mig av ordet slidkrans. Kanske om jag är full någon gång. Men då ska jag allt vara bra dygnrak!

2009-05-06 @ 13:26:31
URL: http://ememsplace.blogg.se/
Postat av: Mimo

Haha, precis som vulva, ett ruskigt fult ord som är välanvänt av oss bl a på fyllan! xD

2009-05-06 @ 13:31:33
URL: http://mimosplace.blogg.se/
Postat av: emem

hahahahahaha herregu ja xD

2009-05-06 @ 14:27:52
URL: http://ememsplace.blogg.se/

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0