Friluftsmimo

2009-05-13 @ 18:09:14
I söndags blev det minsann en ovanlig söndag. En söndag för mig brukar innebära bakfylla, onyttigheter, film, slappa kläder, TV... men i söndags hade vi andra planer.

Jag och T somnade sent som vanligt på lördagen, och vi vaknade därför motvilligt till klockan som stod på alarm. Solen sken precis tillräckligt för att kunna kalla dagen för en fin dag. Efter ett antal snoozar blev jag dock pepp och hoppade i jeans, tröja, t-shirt och sneakers (vilket är en ovanlig syn att se mig i, klänningar, tights och högklackat är min melodi). In i bilen, mot Sherwoodskogen! Eller ja, Mariebergsskogen fick duga.

Vi såg världens sötaste minigriskultingar, världens fetaste får, världens största grisar, världens längsta getskägg... djuren var sjukt söta. Ge mig en griskulting, någon?

     

Sen pös vi vidare ut i skogen, bortanför Kil, för att spana in mina sommarstugor (japp, stugOR, tre närmare bestämt). Där möttes vi upp av min tjocka och glada pappa som berättade om alla sina planer för ena stugan, om jättealtanen han ska bygga där det ska stå jättegrillar, och om jätte-TVn som ska hänga på mediaväggen, med Blu-Ray och surroundljud... storhetsvansinne någon?

Your voice is like music to my ears

Kommentera mera!
Postat av: emem

helt underbart! ge mig en kulting också!

2009-05-13 @ 23:33:19
URL: http://ememsplace.blogg.se/
Postat av: Tina

Ååh.. där har jag jobbat och gått i skolan massa :) Och den där svarta shetlandsponnyn har jag varit ute på en massa massa promenader med :D Druttenprutten :D

2009-05-14 @ 07:06:44

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0