Vegetarian på ingång?

2009-03-17 @ 06:32:54
Sitter som vanligt och drygar framför internet, när jag snubblar över den här artikeln på Aftonbladet (känsliga läsare varnas).

Jag läser artikeln med äckel och avsmak, och måste ställa ifrån mig min Coca-Cola på grund av kväljningarna som vill leta sig fram. Tankarna yr runt i huvudet på mig. Har jag ätit griskött från Scan nyligen, och har jag ens ätit griskött som jag kan minnas? Jag hoppas innerligt att jag hållt mig till mitt nötkött (fast vad får mig att tro att kossorna blivit mer rättvist behandlade?).

Funderar på alla gånger Tina pikat mig om att vegetariskt är nyttigare, godare, hälsosammare, miljövänligare, fräschare... och kan just nu inte annat än hålla med. Jag vill inte direkt att min julskinka ska ha tillhört en gris som blev skållad till döds, allt på grund av människans behov och iver att slita gris-stackarn i stycken med kniv och gaffel. Jag kommer inte våga äta griskött på ett tag. Inte säker på att jag ens kommer att kunna äta kött utan att tänka på dem stackars djuren som lider innan döden, för min skull, för att jag är glupsk och girig, för att jag vill ha korv och skinka och fläskfilé på mitt matbord.

Tina, 1-0 till din ideologi, jag funderar på att haka på. Men du får nog se till att lära mig ett och annat, annars kommer jag typ dö av näringsbrist.

Kommentera mera!
Postat av: Tina

Det tycker jag låter som en väldigt bra ide!

2009-03-19 @ 15:22:15

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0