Underligt

2009-06-16 @ 08:42:27
Vart är världen påväg? Här sitter jag, nyvaken och pigg. Det har typ aldrig hänt vid den här tiden förut. Att jag är uppe i tid är typ lika vanligt som köttbullar i Asien, eller som snus i Tanzania, eller... you get the idea. Har sovit helt underbart sedan 19-20 igårkväll, visst vaknade vi ett par gånger men det var bara gosigt.

För första gången på mycket länge kan jag planera hela min dag, det verkar bli en heldag med Emem, stan, fika, shopping, solning, tjejsnack. Inte en dag för tidigt, har så sjukt mycket att prata om känner jag, saker som bara vill ur mig. Jag är inte annat än mänsklig jag också, men det verkar inte alla riktigt förstå. Alla människor har sina brister, och alla människor gör någon gång någonting som inte anses som "rätt" eller "moraliskt". Förhoppningsvis gör man inte "fel" med flit, för att vara elak, och förhoppningsvis lär man sig av sina misstag.

Det kanske kommer som en chock, men wow, jag har också känslor. Jag har bara blivit en mästare på att dölja när jag mår dåligt, det är något jag har fått lära mig under hela mitt liv. Folk har kallat mig stark för vad jag har gått igenom och utstått under mina 20 år, och det kanske delvis stämmer, det har verkligen gjort mig starkare, men inne i mitt huvud och mitt hjärta pågår något helt annat än harmoni.

Vad jag försöker säga är, att bara för att jag sällan utåt visar att jag är ledsen betyder inte det att jag inte blir sårad. Det betyder heller inte att jag tycker att det är okej att agera slagpåse för folk som anser mig "stark". Och det betyder inte att jag inte bryr mig när jag hör skitsnack om mig själv. Däremot har jag stött på lite för mycket av människor som gillar att trycka ner folk, snacka skit, sprida falska rykten, folk som helt enkelt verkar njuta av att göra andra illa, att jag vet vilka som förtjänar min uppmärksamhet och inte. Ni vet vilka ni är, och jag hoppas att även ni har lärt er/lär er av era misstag en vacker dag.

Jag tror starkt på att varje nederlag kan vändas till något positivt, att man kan lära sig i livets gång att använda sin energi till att göra folk som står en nära lyckliga och må bra. Att gå runt och vara hatisk och bitter har aldrig hjälpt någon. Ibland får man göra sig själv en tjänst, och att leva efter måttot "älska, glömma och förlåta" är nog något av det största man kan göra för sig själv.

Kommentera mera!
Postat av: Malin

Detta var ett starkt inlägg, det är klart att du är mänsklig Mimo och har känslor, som måste ut. Annars bubblar allt över. Jag kände igen mig i det du skrev om att du inte visar så ofta att du är ledsen, jag är likadan, få tillfällen det kommer. Därför at det så bra att ha vänner som lyssnar i alla väder. Jag hoppas också att alla som snackar skit lär sig, det tror jag så småningom , alla förändras inte, men man vet ju aldrig vad som händer längst inne hos dessa personer..



Du har en väldigt positiv energi måste jag säga, att det går att vända alla nederlag till något positivt, med den inställningen kan man komma långt! Gillade verkligen dina inlägg på min blogg, du la ner tid på att skriva :) Jag har alltid följt mitt hjärta, nästan i allafall , och det har ändrat livet till det bättre , tror jag att du också gör. Haha vad djupa vi är, ibland blir det så!



Jo då jag mår bra , har varit extremt slö bara ;P hehe duktig du var som vänt på dygnet lite nu då :) härligt att ha dagen att ta vara på ! Min kusin tipsade mig om en jätte fin låt, kan inte sluta lyssna på den;P Lonestar - amazed :)

2009-06-16 @ 11:57:33
URL: http://lillirose.blogg.se/

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0