Midsommar?

2009-06-17 @ 19:13:49
Snart är det midsommar, och jag har ingen aning om hur jag ska tillbringa den dagen. Det är någonting med midsommarafton som får mig att vilja spy. Samma sak med nyårsafton och valborg. Förväntningarna är så ruskigt höga, alla är sååå peppade. Och vad blir man efter kvällens slut? Antingen jävligt besviken eller för full.

Jag har redan slutat fira nyår. Eller, firar gör jag väl, men jag har slutat gå ut på nyår. Det blir typ en bit mat med vin tilsammans med goda vänner, snacks, någon drink, lite skumpa på tolvslaget. Kanske en god film. Så har jag firat dem senaste två-tre åren och det har varit dem bästa nyårsaftorna jag någonsin upplevt.

Kanske är det dags att införa denna tradition även på valborg, midsommar, halloween och juldagen? Då blir man iallafall inte besviken på grund av höga förväntningar.

Vad ska du göra på midsommar?

Midsommar minus MID duger bra för mig.

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0