Grillning ÄR sommar

2009-06-22 @ 19:39:03
Igårkväll fick vi för oss den spontana idén att dra till en av mina sommarstugor, jag, Tommy, Erik och Malin. Erik och Malin fick snällt följa med eftersom att jag har tjatat på dem att dem ska bli med ut någon natt, och typ bada, sola, chilldricka, sitta på puben och vara allmänt... svenska. Så igår tog jag med dem för att visa dem mitt underbara sommarland, där jag spenderat sommar efter sommar sedan jag knappt kunde gå. Malin blev helt såld på naturen, vattnet, utsikten, den svenska sommaridyllen. Och jag kan inte annat än hålla med, det är underbart.

Efteråt stannade vi till i Apertin på vägen hem, enbart för att kolla om vi kunde få skymta några spöken. Hela Apertin är ju ett rätt kusligt ställe, och det finns många spökhistorier och sägner om placet. Tyvärr var herrgården, dit vi ville gå in och titta, skyltad med privat område, så vi tog oss istället en promenad i en skum ravin, världens konstigaste lerstigar i sluttning, och jag hade klackskor. Kombo = misslyckad.

När vi kom hem på natten, satte jag mig nyfiken framför internet för att googla "spöken + Värmland", I wanted more. Men jag är typ universums fegaste människa när det kommer till spöken och spökhistorier, så, tro det eller ej, jag satte mig och grät av rädsla när jag läste om Apertins kapell. Tommy fick trösta mig, samtidigt som han asgarvade åt att jag faktiskt grät, vilket fick mig att skratta och gråta på samma gång. Ikväll ska jag spana in Apertins kapell, ja för det ska jag, så här står det om det på internet;

"Kapellet i Apertin spökar det i, Grevinnan Von Hjärt har ej lämnat det kapell som hon lät bygga för att hon inte ville sitta med bönderna i kyrkan. Det sägs att hon blev galen då hon fick besök av djävulen och dansade ihjäl sig inuti kapellet med den onde.

Inne i kapellet fins blodspåren fortfarande kvar på trägolvet. och om man åker dit på natten så kan många intressanta saker hända. Bilens elsystem krånglar, djur beter sig konstigt, kalla vindar eller höga oförklariga ljud, även steg, kan höras runt där du befinner dig. Men då måste du stå framför kapellet och det är hemskt. "Jag åker aldrig mer dit" säger en tjej som varit där på natten"

Nu ska iallafall grillas. Engångsgrill + min trädgård, eftersom att vi inte vet om det finns någon gasol kvar i vår riktiga grill. KÖTT! Mums.

Kommentera mera!
Postat av: Malin

Haha , blev att ta fram stekpannan där i slutet ;P lika gott för det, kändes som om vi kunnat rulla hem !! haha Mysigt som fan, måste göras om ! Stugan sen blir inga fel det.. Girlpower på bollspel i allafall ;P

2009-06-24 @ 15:18:30
URL: http://lillirose.blogg.se/
Postat av: Tina

Men mimu.. quorn och soja är ju också gott :)

2009-06-24 @ 20:42:31

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0