Några knop går jag i alla fall i!

2009-07-23 @ 22:58:42
Jag har försökt få fram min produktiva sida nu i veckan, fått tummen ur röven och tagit tag i lite saker.

Bland annat har jag en gång för alla fixat mina naglar som helt plötsligt en dag var långa. Jag har i hela mitt liv bitit på dem, när dem väl blivit långa och en annan skulle ha filat till dem lite snyggt, har jag varit framme med tänderna. Men så upptäckte jag häromdagen att dem faktiskt, helt utan ansträngning, blivit långa. Jag stod inför två alternativ, A) Bita av dem, mums!, eller B) Köpa nagellack samt filar och amatörmässigt försöka få dem sådär filmstjärnesnygga. Jag valde alternativ A och nu sitter jag här med långa, friska, skinande, manikyrerade helt egna naglar. Vem hade trott det om mig?

Jag har också shoppat lite, såklart. Utöver nagelsakerna har jag kommit hem med ett jättesött, långt (vitt!) linne med minificka över ena bröstet i somrigt material, (ännu ett par) svartaktiga jeansleggings med ditsydda fickor (tror jag äger sex eller sju par i skrivande stund). Har också köpt lite smycken, örhängen och ringar i silver. Blev en lunch med Emem och Christian på Coffehouse by George också, deras Caesarsallad var inte alls god. McDonald's CS är den godaste som finns! Och man blir mätt också, brödbiten till menyn gör definitivt sitt.

Fick ett spontananfall under min shoppingtur och gled in på frisörsalongen för att boka tid för klippning och slingning också, fick tid på torsdagen (igår). Resultatet blev inte alltför pjåkigt, får räkna med att gå dit ett par gånger till dock, för att få den där rätta, solblekta, ljusbruna looken. Jag har haft mörkt hår så länge nu, ungefär fem år sedan jag sist var blond, så alla gånger jag färgat mitt går mörkt har liksom etsat sig in i hela hårstrået och gjort det svårt att bleka. Dessutom var mitt hår väldigt rödaktigt och frisören var rädd att slingorna skulle bli rosa-aktiga, men det blev över förväntan. Nu är jag mörk med ljusare slingor, på rätt väg i alla fall, och inte alls lika röd i tonen. Klippte av ett par centimeter också, vilket verkligen behövdes. Frisören klippte exakt så mycket jag ville, det är inte ofta, så jag har fått en ny favoritfrisör!

Arbetsförmedlingen har jag också besökt, träffat min handledare och kommit fram till kortsiktiga och långsiktiga mål, samt tagit fram en profil åt mig. Känns som om jag är på rätt väg, även fast jobb-Sverige onekligen ser mörkt ut.

Idag har jag suttit i fyra timmar och filat på mitt CV och förvånade mig själv när jag insåg att jag faktiskt har haft fyra arbeten. Själv tycker jag att jag har varit rätt inaktiv, men jag har gjort mer än jag själv vetat om. När Tommy kom hem från jobbet drog vi till ÖB och köpte tårt-tillbehör, för imorgon ska jag baka tårtor till hela släkten eftersom att min kära bror har ställt till med kalas på sin stora (30 års)dag.

Krya på dig Malin <3

Kommentera mera!
Postat av: Malin

Tack gumman <3

2009-07-25 @ 14:53:25
URL: http://lillirose.blogg.se/

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0