Kocken Mimo

2009-12-01 @ 08:48:48
Idag ska jag leka kock. Enbart på grund av att jag är hungrig som ett hus och har gått och dreglat av tanken på kycklig i typ en vecka. Så idag öppnar jag Restaurang Majas Väg, dit min far, min bror och min Tommy är bjudna. Menyn kommer att se ut som följande;


Restaurang Majas Väg, öppet 14 - 17

Förrätt;
Skagentoast (går alltid hem, hos allt och alla)

Huvudrätt;
Pasta med kyckling, chili och paprika i ört- & gräddsås (ett recept jag kom på igår jag tänkte testa, blir det en hit delar jag med mig av det här åt er också)

Efterrätt;
Valmöjlighet mellan
hembakad vaniljbulle
hembakad kanelbulle (eller om man ännu inte är mätt)
hembakad pizzabulle

Nu ska jag göra mig i ordning, sen ska handlas (enbart de finaste av) råvaror, sen blir det hem och börja baka. Antar att jag får kasta ihop kycklingen medans degen jäser. Ska bli den första personen ever med titeln kockbagare!

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0