-

2009-08-03 @ 17:48:27
Men åh... nu blev jag ännu mindre sugen på att äta kött... kolla den här länken.

Lämna gärna en kommentar inför hur ni känner när ni läst det här. Dags att bli vegetarianer kanske?

Kommentera mera!
Postat av: tina

känner mig ungefär.. ganska så nöjd över att jag inte ätit en endaste köttbit på snart två år :)

2009-08-03 @ 18:30:40
URL: http://tinalina.blogg.se/
Postat av: tina

Jo det förstår jag :) Men man vänjer sig, tillslut tänker man inte ens på det eller saknar något av det.. det finns vegetariska alternativ till allt och enligt mig så är de mycket godare :) På köpet så försvinner alla de där skuldkänslorna som man alltid har haft någonstans i bakhuvudet, och det är som att en stor tyngd lyfts bort som man inte ens visste att man hade på sig. Man blir stolt över sig själv! :)

2009-08-03 @ 20:07:53
URL: http://tinalina.blogg.se/
Postat av: Maria R

Tänk om alla blev vegetarianer... Då skulle snart grisen vara utrotad. Ingen vill ju föda upp djur utan vinst. Å tjurkalvarna skulle mördas direkt vid födseln, de ger ju ingen mjölk. Hjälp till att kämpa för att djuren ska få ett underbart liv den stund de får på jorden. Kämpa för att de ska slippa plågsamma transporter o att de slaktas smärtfritt.

2009-08-04 @ 20:32:34
Postat av: tina

Maria R:



De grisar vi har på bondgårdarna idag behöver inte finnas, de har ingen funktion utöver köttproduktionen. De grisarna som faktiskt har en funktion i naturen, är vildsvinen.

Det finns ingen möjlighet att djuren ska få ett "underbart" liv eller slaktas smärtfritt, så länge pengar finns med i bilden. De flesta tjurkalvarna slaktas nästan direkt idag också.

Det viktigaste av allt är att alla djur har instinkter, naturliga beteenden och andra behov som måste tillfredsställas för att de inte ska utveckla stereotypa beteenden som gör att de mår psykiskt dåligt, och det skulle bli alldeles för dyrt att ge dem den möjligheten.

Djur är inte så enkla som vi gärna vill göra dem. De behöver mer än att bara äta, sova och skita liksom.. om alla blev vegetarianer och köttproduktionen skulle minska, så skulle världen se mkt bättre ut på väldigt många plan :) t.ex klimatförändringar, svältkatastrofer, vattenbrist :)

2009-08-05 @ 01:39:46
URL: http://tinalina.blogg.se/

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0