Underbara vår

2009-04-15 @ 17:45:46
Sitter här och är allmänt lycklig. Nu är det verkligen vår. När vi stannade för kisspaus på vägen till Jönköping i lördags kissade jag både på blåsippor och tussilago, samtidigt som en citronfjäril flög förbi i solskenet. Nu fattas bara att det blir lite grönt ute, träden ser lite kala och ruggiga ut, men snart så.

Längtar oerhört tills på fredag, då jag och Ida Haag fick för oss att vi skulle ta en helkväll på hennes balkong med grillen i högsta hugg och alkohol i händerna. Drinkar, marinerat grillat kött, potatisgratäng, sallad, och (förhoppningsvis, enligt väderprognoserna) solsken. Kanske får vi sällskap av annat gosigt folk och tvättbjörnar, ser ut som det. Kan inte bli annat än en trevlig kväll.

Nu saknar jag bara det solblekta håret och den brunbrända huden, men lite fusk och kemikalier ska nog kunna lösa det. Solning med Ida imorgon samt frissan för slingning någon dag snart. Japp, jag ska bli ett ljushuvud, men inte sådär hemskt förfärligt ljus som jag var i nian, utan vill ha ett mer solblekt resultat. Tänk ett brunt hår med ljusa inslag. Riktigt fräscht, och är grymt sugen på att göra något med mitt hår som varit mörkt i snart fem år.

Nu ska jag pysa vidare, hörs kanske sen.

Sommar

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0