Mitt favoritträd

2009-04-28 @ 16:29:21
Jag har bott i villa i princip hela mitt liv, med några korta avbrott då jag befunnit mig i Uppsala och på Herrhagen. Nu är jag tillbaks i villan igen, och fram på våren/sommaren blir det så vackert här. Visst är det, då det fortfarande räknas till Karlstad stad, en del betong och asfalt, men alla dungar, småskogar, fält och gröna diken är verkligen vackra. Det är alltid villan som kommer att vara hemma för mig.

Nyss när jag gick från bussen, hem till villan, passerade jag mitt favoritträd. Det är något speciellt med det där trädet. När jag var liten flicka brukade jag picnica under det, jag klättrade i det, jag gömde mig bakom det. Nu när det börjar bli grönt ute kan jag konstatera att trädet är en sen blommare, men när det väl blommar är det vackrare än alla andra träd, och då spelar det ingen roll hur sent man blommar ut.

Sommar i villan


Kommentera mera!
Postat av: emem

Tänk mimo, vad lyckligt lottade vi är som har fått växa upp i en hel familj, i stora och vackra villor, nära till skog och lekkompisar. Samtidigt som andra små stackare går runt i Karlstads slumm och bor i lägenhet med bara en förälder kvar. Vi är riktigt lyckligt lottade!

rikemansungar kan man också säga ;P

2009-04-28 @ 20:22:41
URL: http://ememsplace.blogg.se/
Postat av: Mimo

Ja, eller hur, vi är verkligen bortskämda på sätt och vis, vilken tur vi har haft i livet. Jag hade inte bytt min uppväxt mot något :-)

2009-04-28 @ 20:31:58
URL: http://mimosplace.blogg.se/

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0