Hockeyfeber

2009-04-08 @ 14:10:50
Det är rätt komiskt med Karlstad. Invånarna för inte mycket väsen av sig, och stannar helst hemma om det inte är sommarväder/utekväll eller hockey. Är det någon viktig Färjestadmatch tittar den mest ljusskygge personen ut ur sin lilla koja för att jubla, studsa, svära, skrika och hylla. Hockeystad, ja.

Igår blev det alltså finalmatch nummer 4 på Score, med trevligt folk, god mat och alkohol. Matchen var grymt svettig, men Färjestad vände 0-2 underläge till 3-2 i förlängningen, vilka kämpar! Det var definitivt en värd kväll.

Nyvaken sitter jag här och snusar och tittar på Oprah, mest för att jag (eller Tvättbjörnen) har slarvat bort fjärrkontrollen. Jag har några aningar om vart den håller hus, men orkar inte leta. Jag blev deppig när jag vaknade, det är inte det vackraste av väder. Mulet, kallt, regnigt, vilket får mig att inte vilja behöva röra mig härifrån för att titta på hockeyn ikväll. Tvåmanshockey, en godispåse och massa magisk pizza vore helt ok.

Och imorgon blir det Stora Torget (förhoppningsvis) för att hylla våra SM-guldshjältar. För SM-guld tar dem. 3-1 i matcher och hemmamatch ikväll. Utsikterna är ljusa.


Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0