Goder afton

2009-04-14 @ 20:50:19
Jag börjar som vanligt min vecka med att åka hem till mitt. Det är så skönt, så lugnt, så ensamt. Jag, min dator, min TV, min ultrasköna säng, alla mina ton med kläder, mina soppåsar fyllda med tomma colaflaskor, alla mina skor... jag trivs här hur stökigt det än är.

Så vad har jag gjort hela helgen?

I torsdags skulle vi som bekant ha firat SM-guldet, men planerna gick åt helvete eftersom jag inte var varken på prima humör eller i prima skick, men jag har underbara vänner att tacka, som alltid får upp mig på fötter igen.

Fredagen tillbringade jag delvis på restaurang, delvis på IKEA, delvis på Kronoparken, delvis hemma. Tvättade lite, packade lite, fixade lite.

På lördagen bar det iväg till Jönköping och Elmia, eftersom att min egen familj valde att överge deras lilla dotter på självaste påskafton. Jag hade inga förväntningar överhuvud taget, jag vill inte kalla mig själv biltjejen, men det var en trevlig överraskning. Snygga bilar, snabba bilar, gamla bilar, kända bilar. Det sistnämda var definitivt coolast, Batmobilen, KITT, Herbie, Rallybrudarbilen + massa annat coolt. Om jag inte hade varit så förbannat trött hade det nog varit ännu roligare.

På kvällen drog vi ut till Erik för att sedan dra till Nöjes. Lite mat + extrem trötthet + alkohol = bad combo, det slutade med att vi somnade snabbare än en tiger på superbränsle.

På söndagen var vi bakfulla, såklart. Jag kunde inte ens förmå mig att tugga på min välsmakande pizza innan det kändes som om magen skulle vända sig ut och in. Avslutade kvällen med film.

Måndagen blev ännu en chilldag, vaknade 18:00, käkade Burger King innan vi drog på bio, Fast & Furious. Kanske inte den film jag själv helst av allt velat sett, men ska det recenseras så ska det. Glodde sedan på urdålig skräckfilm, och fastän den inte var läskig var jag ungefär lika rädd som en mordhotad ekorre dem följande timmarna. Skapade bilder och fantasier i huvudet på mig själv och reagerade på alla ljud jag hörde.

Idag blev det shopping med Emem, åt mig själv och åt födelsedagsmamman. Hittade några söta romantiskt insiprerade överdelar, lite underkläder, ett skärp och en necessär. Så blev det den oblikatoriska Bergvik-polkaglassen som grädde på moset.

Achievement earned 11/4 2009
Recieved a chocolate from a ragger.

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0