Brysselkål!

2009-04-20 @ 16:19:57
Har gått och blivit förälskad i brysselkål. Brysselkål som äts med sjukt mycket smält smör och salt, varför inte tillsammans med lite Brämhults färskpressade apelsinjuice. Brysselkål till frukost, brysselkål till lunch, brysselkål som snacks, brysselkål till mellanmål, brysselkål till middag. Brysselkålspaj kanske också funkar? Jag funderar på om brysselkål möjligtvis innehåller dem näringsämnen kroppen behöer. Jag kan ingenting om brysselkål, mer än att det är sjukligt gott.

Något annat jag har fått för mig att jag vill ha är agg. Ägg med kaviar, ägg med majonäs och räkor, ägg på mackan, äggsallad, ägg... jag har gått runt och varit sugen på ägg i ett par veckor men inte kunnat åtgärda det. Dem gånger jag har varit hemma har äggen varit slut. Och inte vill jag tvinga tvättbjörnen att trolla fram ägg ur tröjärmen hursomhelst, även om han säkert skulle klara det. Jag måste köpa ägg innan jag åker hem!

Men nu ska jag fortsätta jobba, sitter på redaktionen och fiser och väntade på att få något att göra, och det fick jag nu.

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0